REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO
PROJEKTU„KOPERNIK BYŁA KOBIETĄ? – POZNAJEMY PATRONÓW NASZYCH ULIC”
- Organizator konkursu
Organizatorem konkursu fotograficznego jest Fundacja Mikroakademia, zwana dalej „Organizatorem”.
- Cel i tematyka konkursu
Celem Konkursu jest stworzenie fotograficznego portretu dzielnicy Dolny Wrzeszcz.
III. Uczestnicy konkursu
Konkurs adresowany jest do Uczniów Gimnazjum nr 25.
- Zgłaszanie prac
- Zgłoszenie zdjęć do konkursu odbywa się poprzez przesłanie plików w formacie JPG na adres agnieszkakowalik@poczta.fm:
- Jeden uczestnik może zgłosić do konkursu maksymalnie 5 prac konkursowych.
- Zgłoszenia prac będą przyjmowane do 20 listopada 2016 r.
- Obróbka zdjęć przesłanych na konkurs może polegać jedynie na działaniach odpowiadających zabiegom stosowanym w ciemni fotograficznej, polegających na globalnych zmianach – rozjaśnianiu, kontrastowaniu, redukcji koloru. Wszelkie inne zmiany, a zwłaszcza fotomontaż, są niedopuszczalne. Zdjęcie niespełniające wymagań konkursowych zostanie zdyskwalifikowane.
- Fotografie zgłaszane na Konkurs mogą być wcześniej nagradzane w innych konkursach.
- Zdjęcia mogą przesyłać tylko ich autorzy.
- Prace niespełniające wymogów regulaminu konkursu zostaną odrzucone.
- Zgłoszenie fotografii do konkursu jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na: Zamieszczenie fotografii w Galerii konkursowej z udzieleniem Organizatorowi przez Uczestnika Konkursu nieodpłatnej i bezterminowej licencji na umieszczenie zdjęć wykonanych przez Uczestnika Konkursu na stronie www Organizatora. Organizator zastrzega sobie prawo do bezpłatnej, jednorazowej reprodukcji zgłoszonych, nagrodzonych i wyróżnionych prac, a także podczas wystawy pokonkursowej oraz w innych publikacjach związanych z konkursem.
- Przekazanie prac konkursowych oznacza jednocześnie, że nie będą one zagrażały ani naruszały praw osób trzecich, w szczególności nie będą naruszały ich majątkowych i osobistych praw autorskich, oraz że osoba przekazująca prace konkursowe ma zgody osób, których wizerunki utrwalono na fotografiach, i uprawnienia do wyrażania zgody na wykorzystanie tych wizerunków. W przypadku wystąpienia przez osobę trzecią z roszczeniami wynikającymi z tytułu naruszenia praw określonych powyżej osoba przekazująca zrekompensuje Organizatorowi, jako wyłącznie odpowiedzialna, koszty poniesione w związku ze skierowaniem przeciwko niemu roszczeń odszkodowawczych, zwalniając Organizatora od wszelkich zobowiązań, jakie powstaną z tego tytułu.
- Ocena prac i rozstrzygnięcie konkursu
- Wszystkie zdjęcia nadesłane do Konkursu podlegają ocenie Jury powołanego przez Organizatora.
- Jury dokonuje oceny po zakończeniu okresu trwania Konkursu biorąc pod uwagę wartość artystyczną, jakość i oryginalność nadesłanych fotografii.
- Spośród nadesłanych prac Jury wybierze 29, które zostaną zaprezentowane na wernisażu.
- Decyzje Jury są ostateczne i wiążące dla wszystkich uczestników Konkursu.
- O decyzji Jury wyróżnione osoby zostaną powiadomione na stronie internetowej projektu oraz stronie szkoły Gimnazjum 25.
- Osoby, które zajmą trzy pierwsze miejsca otrzymają nagrody rzeczowe.
- Postanowienia końcowe
- Regulamin Konkursu dostępny jest na stronie internetowej ulicewrzeszcza.pl
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie znajdą odpowiednie przepisy prawa polskiego.
- Zgłoszenie fotografii do Konkursu i wysłanie Formularza Zgłoszeniowego Konkursu jest jednoznaczne z przyjęciem przez uczestnika Konkursu warunków niniejszego regulaminu.